Tradycją szkolnej biblioteki jest przyjęcie do grona czytelników uczniów klasy I. To uroczyste wydarzenie miało miejsce 11 lutego bieżącego roku.
Głównym celem uroczystości było zachęcenie najmłodszych uczniów do korzystania z biblioteki szkolnej, wypożyczania książek oraz nieustannego rozwijania umiejętności czytania.
Pierwsze spotkanie z biblioteką szkolną to wyjątkowa uroczystość a pierwsze wypożyczenie książki powinno na długo pozostać w pamięci dziecka. A wszystko zaczęło się od pogadanki, z której dzieci dowiedziały się dlaczego warto czytać książki, jak należy o nie dbać, czego nie wolno robić w trakcie czytania.
W czasie spotkania z panią bibliotekarką p. Dorotą Spychał pierwszaki musiały wykazać się znajomością tytułów bajek i bajkowych postaci, z czym poradzili sobie na szóstkę. Następnie zapoznali się z księgozbiorem przeznaczonym dla najmłodszych czytelników, regulaminem biblioteki, sposobem wypożyczania książek oraz prośbami książki.
Po takim wprowadzeniu przyszli czytelnicy złożyli uroczyste przyrzeczenie, że zawsze będą szanować książki, a pani bibliotekarka dokonała pasowania każdego z uczniów. Na pamiątkę uczniowie otrzymali zakładki, które będą im przypominały o tym uroczystym wydarzeniu.
I wreszcie przyszedł czas na wypożyczenie pierwszej książeczki. Na pewno w tym momencie radość nowych czytelników była największa.
Nasi nowi czytelnicy mają już na swoim koncie pierwsze wypożyczone samodzielnie książki.
Po takim wspólnym spotkaniu biblioteka będzie kojarzyła się najmłodszym uczniom z miejscem bezpiecznym, przyjaznym i radosnym, gdzie uczniowie są zawsze mile widziani.
Z wypożyczonymi książkami dzieci wróciły do klasy, gdzie czekała na nich jeszcze jedna niespodzianka. Każdy uczeń pierwszej klasy otrzymał prezent – wyprawkę czytelniczą zawierającą m.in. książkę „Pierwsze abecadło”. To największy tego typu projekt w Europie realizowany od 2017 roku przez Instytut Książki. W tym roku odbiorcami kampanii są pierwszoklasiści, którzy już samodzielnie sięgają po książki i próbują swoich sił w czytaniu.
Projekt angażuje szpitale, biblioteki publiczne oraz szkoły w promocję rodzinnego czytania, która przynosi dzieciom wiele korzyści m.in. budowanie silnych więzi z rodzicem, opiekunem a także wspieranie ich rozwoju psychicznego i fizycznego. Dzieciom, którym czytano od najmłodszych lat, łatwiej przychodzi nauka, a w dorosłym życiu łatwiej sobie radzą z różnego rodzaju wyzwaniami.